Na de geslaagde eerste ‘Pop-up Kunstmanifestatie’ in mei volgt op zondagmiddag 11 juni de tweede editie in deze reeks van ongedwongen ontmoetingen rondom kunst in de publieke ruimte. Dit alles in het kader van ‘Wilhelminapark 125 jaar’ ter viering dit prachtige park dat 125 jaar bestaat.
Het wordt weer een kleinschalig spontaan treffen met kunstenaars uit diverse richtingen, kunst, theater, dans, muziek, poëzie, performances, enzovoorts. Bekende en onbekende kunstenaars, jong en oud, door de wol geverfd of nog op ontdekkingsreis. Bezoekers kunnen rondwandelen en zich laten verrassen.
Programma
- Vloeistof: ‘We Are In This Together’ (try-out) heeft een fascinerende intensiteit en rauwheid. Hoge concentratie wisselt zich af met openheid om op de toevallige passant, hond, vogel of vrachtwagen te kunnen reageren. Speelse dans die zowel humor brengt als verbazing.
- Martijn de Boer: ‘Aquarellen’. Als groot natuurliefhebber komt schilder Martijn de Boer naar het Wilhelminapark om daar ploeterend achter zijn veldezel dit prachtige parklandschap met vlotte hand in levendige aquarellen vast te leggen.
- Bob Driessen: ‘Sappige klanken’. Bladmuziek van Wilhelminapark’s mooiste bomen. Bob zet hun sapstromen om in een rustgevend door bomen aangestuurd klankspectrum. Met een inleiding van bomenspecialist Joost Werkhoven. Drie sessies: 12.00, 14.00 en 16.00 uur.
Jacques Mees
- Jacques Mees: ‘Jacques Mees in het Groene Gras’. Zanger-gitarist Jacques Mees brengt een mix van country, folk & blues. Americana met een rauw randje. Hij staat bekend om zijn vertolkingen van Bob Dylan. Zij grote repertoire bevat ook tal van zelfgeschreven songs.
- Peer de Graaf: ‘Roeien’. Peer neemt iedereen mee op reis langs het gedicht ‘Roeien’ van Martinus Nijhoff dat ingelegd is in de hardstenen rand rondom het Wilheliminapark. Een lichtvoetige poëtische rondleiding. Peer solo dus, oftewel: ‘We gleeën getweeën tesaam in een boot ...’
- Wijnand van Lieshout, ‘L’Érotique du Regard’, Metropolitan Museum, Stedekestraat 15. tussen 12.00 en 17.00 uitvoeringen.