Als PLUS ondernemer ben je natuurlijk trots op Oranje, maar nog trotser op je eigen buurt. Daarom introduceert PLUS, als dé supermarkt van de buurt, in haar EK campagne het ‘Buurthempie’ om dat speciale buurtgevoel uit te lichten. Het ‘Buurthempie’ is een uniek oranje shirt, met voor iedere PLUS buurt haar eigen naam op de rug. Iedere buurt z’n eigen hempie én samen met alle buurten als ‘twaalfde man’ achter Oranje.

In alle PLUS buurten van Nederland, meer dan 330 in getal, wordt straks het Nederlands Elftal aangemoedigd. Van Langekerk tot aan Renswoude en van Jubbega tot aan Abcoude. En of je dat nu thuis met vrienden doet, in de tuin rondom de barbecue of in de buurtkroeg; je draagt daarbij straks een uniek bij elkaar gespaard hempie met je eigen buurtnaam achterop.

Aangezien een Oranje volksfeest pas echt losbarst met een knaller van een muzikale hit is het EK nummer van Wesly Bronkhorst en Wesley Sneijder ’Ik ben net als jij’ (Ich bin wie du) geadopteerd om te gebruiken in de campagne rondom het Buurthempie. Het nummer verwoordt exact waar het in onze EK campagne en bij PLUS in het algemeen om draait; wij komen allemaal dan wel uit verschillende buurten, maar samen zijn we één. En zo dragen we oranje. Hopelijk zo ver mogelijk!

Dit is ook waarom zowel het nummer als Wes&Wes schitteren in de EK commercial die PLUS rondom het EK uitzendt om het Buurthempie te introduceren.

Buurthempie spaarcampagne

Voor alle (PLUS) buurten in Nederland heeft PLUS een eigen ’Buurthempie’ ontwikkeld. Van zondag 26 mei tot en met zaterdag 22 juni spaar je bij PLUS voor je eigen Buurthempie. Voor 10 zegels en een bijbetaling van € 4,99 kan je kiezen uit een Buurthempie met de plaatsnaam van de winkel achterop of een versie van het Buurthempie bedrukt met ‘Nederland’.

Alle informatie en precieze voorwaarden zijn te vinden op www.plus.nl/buurthempie.