Na het overweldigende succes in Breda, waar meer dan 36.000 locals met ruim 90.000 proeverijen hun stad culinair hebben (her)ontdekt, breidt Local Taste dit najaar uit naar Tilburg. Vanaf oktober krijgen ook Tilburgers de kans om hun stad op een unieke en smaakvolle manier opnieuw te ontdekken.
Local Taste is niet zomaar een culinaire ervaring; het is een hartverwarmend initiatief dat is geboren uit een diepgewortelde liefde voor de lokale horeca en de gemeenschap. Geïnitieerd door een rasechte Bourgondiër die zijn passie voor de stad en de lokale culinaire parels met iedereen wilde delen, is Local Taste erop gericht om de banden tussen de inwoners, de horeca en de gemeente te versterken. Met een zakje munten (Taste-Coins genoemd) op zak kunnen Tilburgers op een toegankelijke manier de lokale horeca (her)ontdekken en zo al proevend nieuwe favorieten in eigen stad leren kennen.
Op pad met Taste Coins
Voor slechts €2,50 per Taste-Coin krijgen inwoners de kans om op een laagdrempelige manier kennis te maken met het veelzijdige horeca-aanbod in eigen stad. Ze ploffen neer bij een deelnemende horecazaak, en krijgen in ruil voor een Taste-Coin een proeverijtje geserveerd - rechtstreeks uit de keuken van de lokale horecazaak. Van verborgen pareltjes tot bekende namen als Karakter, Zjuu Brunch en Borrelbar en Jaxx Marina, de Local Taste beleving is een Bourgondisch avontuur dat voor iedereen binnen handbereik ligt. Het initiatief streeft ernaar om lokale inwoners, horeca en de gemeente dichter bij elkaar te brengen door middel van laagdrempelige en toegankelijke culinaire ervaringen.
Lokale betrokkenheid
In een tijd waarin 'lokaal' centraal staat, is Local Taste meer dan een uitnodiging om laagdrempelig en voordelig uit eten te gaan. Het is een initiatief dat lokale horeca ondersteunt en bewoners aanmoedigt de eigen stad opnieuw te ontdekken. Zo bereiken Tilburgse horecazaken een nieuw publiek, en worden Tilburgers nog verliefder op hun eigen stad - terwijl de lokale economie gestimuleerd wordt. Het resultaat? Een hechte en bloeiende gemeenschap waar iedereen, van ondernemer tot inwoner, de vruchten van plukt.
“Ons doel is om ervoor te zorgen dat elke Tilburger trots is op de diversiteit en rijkdom van de lokale horeca en nóg verliefder wordt op eigen stad.” aldus Thom, oprichter van Local Taste.
Positieve impact op de gemeente
De lancering van Local Taste in oktober 2024 in Tilburg markeert een belangrijke stap in het versterken van de lokale gemeenschap door middel van gezamenlijke culinaire ontdekkingen. Net zoals in Breda, waar het initiatief al duizenden inwoners en horecazaken met elkaar heeft verbonden, streeft Local Taste ernaar om ook in Tilburg een blijvende, positieve impact te maken.
Deelnemende Tilburgse horecazaken in 2024
Van knusse koffietentjes tot bruisende borrelbarretjes en heerlijke restaurants—met 21 horecazaken om te ontdekken valt er voor iedere Tilburger volop te genieten. Alle deelnemers:
Aards Eetbar & Wijnwinkel, Anne & Max, Babbo Pinsa Romana & Wijn, Boerderij Denissen, Bruin Kafee, Couscousbar, De Pannekoekenbakker, Giardino D’Italia, Het Kreitenhuys, Het Wapen van Tilburg, Ibiza, Jaxx Marina, Karakter, Kok Verhoeven, Miss Mars, Stadscafé Brick, T-Huis, Tuinhuis Culinair, Wijnbar Ma Chérie, Xu Noodle Bar, Zjuu Brunch en Borrelbar.